среда, 25. новембар 2015.

Stop nasilju nad ženama!





Danas je 25.11.  Medjunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama, u to ime sam rešila da se osvrnem na neke činjenice o ovom problemu. Ne postoje reči kojima bi se mogla opisati ozbiljnost situacije. Na svakih par dana u novinama pročitamo po koju stravičnu priču na ovu temu i od njih se ježimo, ja se još više ježim na činjenicu da je daleko veći broj onih slučajeva za koje ne čujemo i ne pročitamo, već se žene koje su izložene nasilju same bore sa svojim problemom sve dok se ne desi tragičan ishod.




Statistika u Srbiji je poražavajuća i kaže da svaka druga žena trpi neki obik nasilja. Jedini način da se tome stane na put je svakodnevno pričanje o ovom problemu, stvaranje jakih institucija u kojima bi zlostavljane žene mogle da pronadju podršku.




Šokirala sam se kada sam naišla na podatak da je u toku prošle godine u Srbiji ubijeno 25 žena, a ove godine 26 za manje od šest meseci.




Ne znam šta bih mogla više da kažem, tema je jako delikatna i pravi mi neku blokadu u mozgu da nemam reči da iskažem svoje emocije po ovom pitanju.




Želim da ohrabrim žene koje prolaze kroz ovaj problem, da im kažem da nisu same, da budu hrabre i obrate se nekome za pomoć.
Rešenje postoji samo treba napraviti prvi korak ka njemu, i svako rešenje je bolje od situacije u kojoj se nalazite u tom trenutku.




Nadam se da će se institucije u narednom periodu mnogo više pozabaviti nasiljem nad ženama, jer često i kada se žene odluče da krenu u borbu protiv nasilnika, institucije zakažu. A vi koji ste nemi posmatrači, ne okrećite glavu jer možda neka žena baš gleda u vas.








4 коментара: